Toetsenparade Amsterdam 2018

6 en 7 oktober 2018

In Werkgebouw Het Veem

Mis het niet!!

Ten eerste betreft het een selectie uit de grote schat aan klaviertypen; van klavichorden, groot en klein, klavecimbels, virginalen en spinetten tot zware fortepiano’s en moderne vleugels.

Ten tweede presenteren we een programmakeuze met composities vanaf de tijd van Bach tot en met muziekwerken die door hedendaagse componisten speciaal voor deze instrumenten geschreven zijn.

De optredende artiesten hebben ook een interessant verhaal te vertellen bij hun optreden. Een verhaal over de verschillen tussen toen en nu, het bijna teloorgaan van sommige instrumententypes en, later, hun revival; van de fortepiano’s die Bach al kende en die uit Beethovens tijd, de daarna steeds groter en zwaarder wordende vleugels van de romantiek, die sinds 1850 de markt gingen beheersen en uiteindelijk de volumineuze moderne vleugel die een hele concertzaal met zijn klanken vult.

Artiesten op het FESTIVAL:

Rosanne Philippens Картинки по запросу Rosanne Philippensbegon op driejarige leeftijd met viool spelen.
Haar vioolspel kenmerkt zich door een perfecte techniek, een grote openheid en het streven om zich voortdurend te ontwikkelen. Door haar gedrevenheid en communicatieve instelling weet ze haar publiek mee te slepen.
In 2009 behaalde ze aan het Koninklijk Conservatorium haar diploma summa cum laude en vervolgde haar studie aan de Hans Eisler Akademie in Berlijn waar ze in 2014 haar master haalde met de hoogst mogelijke cijfers.
Rosanne won het Nationaal Vioolconcours (Amsterdam Concertgebouw 2009) en het Internationale Violin Wettbewerb Freiburg (2014).

Ze werkte samen met dirigenten zoals Yannick Nézet-Séguin, Lawrence Foster en Xian Zhang en soleerde met orkesten als het Radio Filharmonisch Orkest, het Rotterdams Filharmonisch Orkest, Barcelona Symphony Orchestra, het Jerusalem Symphony Orchestra en het Filharmonisch Orkest Freiburg naast vele andere orkesten.

In het seizoen 2017/18 treedt ze op bij concerten en tournees met het Radio Filharmonisch Orkest, het Orchestra International de Genève, Het Amsterdams Sinfonietta en Het Symphonieorchester St. Gallen. Verder is ze bij het “Midsummer Music Festival” in Reykjavik en het “Voice of Music festival” in Israel uitgenodigd.
Als kamermusicus is Rosanne zeer actief. Ze speelt met musici als Guy Braunstein, Thorleif Thedeen, Amihai Grosz, Julien Quentin, Itamar Golan, Vilde Frang en Nicolas Altstaedt op festivals in Duitsland, Zwitserland, Zweden, Israel en Engeland. Op voorspraak van Janine Jansen bespeelt Rosanne de “Barrere” Stradivarius uit 1727 die haar ter beschikking is gesteld door het Elise Mathilde Fonds.

Ook heeft Rosanne veel te danken aan haar leraren, Anneke Schilt, Coosje Wijzenbeek, Vera Beths en Ulf Wallin, met wie ze nog steeds contact onderhoudt.

Communicatie kenmerkt ook het concept van de opnames van Rosanne Philippens. Eind september 2017 is bij Channel Classics haar vierde cd verschenen met Prokofjews tweede vioolconcert, de solosonate en de vijf melodieën. Na Dedications (2016), een album waar ze uitgaand van Ysaye de stukken heeft opgenomen die componisten zoals Fauré, Kreisler en Saint-Saëns aan elkaar hadden opgedragen, Myth (2015) met werken van Szymanowski en Strawinsky en Rhapsody (2013) waarin ze de dialoog tussen Ravel en Bartók geopend heeft.

“… dwars door de noten heen hoor je de persoonlijke stem van een jonge violiste met een dijk van een karakter.” −De Volkskrant, oktober 2016.

Gerard van Vuuren

Картинки по запросу gerard van vuurenkwam op 7-jarige leeftijd met zijn ouders uit Suriname naar Nederland, en ontwikkelde hier zijn talent en passie voor muziek. Zijn interesse voor oude muziek werd gewekt tijdens zijn studie piano aan het Sweelinck Conservatorium piano. Hij besloot dan ook over te stappen naar het clavecimbel, en studeerde bij Jacques Ogg (Conservatorium Den Haag).

Hij legde zich toe op het begeleiden en continuo-spel ten behoeve van koren en kleine barokensembles, gecombineerd met solowerk.

Hij was mede-oprichter van het ensemble ‘The Beggar’s Banquet’, en vormt een duo met Amanda Markwick: Il Sussurro (traverso en clavichord) Ook bij diverse festivals Oude Muziek trad Gerard van Vuuren op, m.n. in het bekende festival International Early Music Festival Mateus, en hij trad met Jaques Ogg en Wilbert Hazelzet op in Noord-Portugal.

Gerard is tegenwoordig ook actief op vocaal gebied; hij maakt o.a. deel uit van het ensemble Hermes, dat zich toelegt op het uitvoeren van Renaissance-muziek, zingend vanuit de originele notatie. Het zingen heeft zijn klavierspel in grote mate beïnvloed. Het principe van sprekend zingen probeert hij ook te realiseren op het klavecimbel en clavichord, met grote aandacht voor de individuele stemmen binnen de polyfonie.

Voor ons festival heeft Gerard van Vuuren een gevarieerd programma in petto met o.a. werken van JS Bach en d’Anglebert, en -speciaal voor het clavichord- CPE Bach, gecontrasteerd met enige stukken van Bartok en Satie.

____________________________________________________

Kaoru Iwamura Картинки по запросу Kaoru Iwamura“is als fortepianist (…) een warm pleitbezorgster voor de historische piano”.
Met ‘historische piano’ wordt uiteraard de vroege vleugelpiano, zoals Mozart die kende van bouwer Walter tot en met de late Weense fortepiano van Beethoven en tijdgenoten, bedoeld, die al bijna de moderne toetsenomvang had.

Kaoru Iwamura werd geboren in Tokyo en studeerde daar aanvankelijk fortepiano aan de Musashino Academy of Music. Daarna toog zij naar Nederland waar zowel in Amsterdam als in Den Haag door prominente fortepianisten (o.a. Stanley Hoogland) werd lesgegeven. Ook studeerde ze bij Walter Brunner, docent aan het Mozarteum in Salzburg.

Via haar internationale fortepiano-netwerk verzorgde zij recitals. Niet alleen in Nederland, maar ook in Groot Brittannie, Duitsland, Oostenrijk, Polen en Japan. In Finland was zij onlangs uitgenodigd om een recital en een masterclass te geven tijdens het Nordisc Historic Keyboard Festival in Kuppo.

Ook maakt zij zich sterk, via het team voor het beheer van de Sweelinck Fortepiano Collectie -thans grotendeels ondergebracht bij het Geelvinck Museum- voor de instandhouding en professioneel gebruik van de daar ondergebrachte historische fortepiano’s en tafelpiano’s.

________________________________________________

Alexandra NepomnyashchayaКартинки по запросу Alexandra Nepomnyashchaya

Alexandra Nepomnyashchaya is geboren in Moskou (1986). Omdat zij aan het conservatorium aldaar en aan de Gnesinn School of Music zowel klavecimbel alsook orgel en fortepiano studeerde, kunnen we haar van de artiesten die aan ons festival meedoen als de meest veelzijdige ‘toetsenist’ van vroege klavieren beschouwen!

Na haar studies in Moskou volgde ze een reeks masterclasses bij beroemdheden als: Christian Stembridge, Trevor Pinnock, Bob van Asperen, David Moroney, Malcolm Bilson en Bart van Oort. In Oostenrijk, in Petersburg, Moskou en Trossingen won zij internationale prijzen.
Ze heeft veel ervaring in het samenspelen als fortepianist met violisten: vergelijk haar prachtige cd opname met de vioolsonates van Mozart.

Samen met haar echtgenoot, Richarde Egarr vormt zij eveneens een pianoduo.

Richard EgarrКартинки по запросу Richard Egarr

Richard Egarr kun je gerust een reusachtige klavergrootheid noemen:
op wikipedia staat reeds een indrukwekkende opsomming van zijn artistieke verrichtingen en zijn vooral in Engeland gesitueerde loopbaan.Na zijn orgelstudie in York, Manchester en Cambridge, ging Egarr in de leer bij de Amsterdamse klavecimbelgrootmeester Gustav Leonhardt. In 2006 volgde hij Christopher Hogwood op als music-director van de Academy of Ancient Music.(nb: thuisbasis: Begijnhof!)

Van alle grote renaissance- en barok componisten zoals Monteverdi, Frescobaldi, Couperin, Bach, Handel, maar ook van de componisten vlak na Bach zoals Mendelssohn en Mozart zijn door Egarr werken uitgevoerd. Ok als solist op de vroege toetsinstrumenten heeft hij internationale faam verworven. Met Andrew Manza, violist, vormde hij jarenlang een duo dat alom bewondering oogst.

_________________________________________

Bart van OortКартинки по запросу Bart van Oort  al jaren hoofdvakdocent in Den Haag voor fortepiano en de Historische Uitvoeringspraktijk, ging destijds na zijn pianostudie aan datzelfde conservatorium bij Stanley Hoogland studeren, de meest vooraanstaande fortepianist van de afgelopen decennia. Op vele festivals schitterde Bart van Oort sindsdien: Melbourne, Florence, Berlijn, Antwerpen, UtrechtMoskou en/of. Allemaal internationaal gewaardeerde fortepiano festivals dus.

De lijst met conservatoria waar hij masterclasses gegeven heeft is te lang om op te noemen. Ook het aantal cd opnames , kamermuziek en solorepertoire, beloopt meer dan 50…

Met zijn eigen ensemble, de van Swieten Society, maakte hij bijzondere Beethoven-opnames en ook van de muziek van Carl Maria von Weber en de jonge Mendelssohn.
Met sopraan Lynn Dawson en met fluitist Marieke Schneemann werd recentelijk werk van Schubert opgenomen.

En nog veel meer….het verdient aanbeveling om voor meer informatie zijn site www.bartvanoort.nl te raadplegen, als men een volledig overzicht van deze fortepianoreus wil krijgen!

__________________________________________________

Petra SomlaiКартинки по запросу Petra Somlai behaalde aanvankelijk in Boedapest haar diploma’s dirigeren en piano. Ook studeerde zij na het conservatorium aldaar aan de bekende Franz List Musik Academie .Vervolgens ging zij – gedreven door haar interesse in de op authentieke uitvoering gerichte interpretatie van de vroege klaviermuziek- naar Den Haag, waar ze bij F. Bonizonni, Menno van Delft en Bart van Oort haar studies op klavecimbel en fortepiano vervolgde.
Sindsdien treedt ze op in kamermuziekensembles, als continuo-speler begeleidend, en ook als soliste bij grotere orkesten.

Op bekende fortepianofestivals zoals in in Brugge (2010) tijdens het MA-Festival behaalde zij eerste prijzen en speciale awards. Met Leonardo Miucci vormde zij een succesvol duo voor de stukken die meesters als Haydn, Mozart, Schubert en Beethoven voor 2 piano’s geschreven hebben…

Met Bart van Oort , haar echtgenoot, treedt Petra Somlai ook samen op: recitals en combinaties met zang of andere instrumenten.

________________________________________________



VOYAGER TRIO OP 17 JUNI IN WERKGEBOUW HET VEEM

Datum: 17 juni 2018 om 15.00
Toegang gratis, vrijwillige bijdrage
Locatie: Werkgebouw Het Veem, van Diemenstraat 408, 1013 CR Amsterdam

Voyager Trio 

Arno Bornkamp – saxofoon 

Pamela Smits – cello 

Tobia Borsboom – piano 

Het ​Voyager Trio i​s een nieuw ensemble bestaande uit musici van verschillende generaties, die 

individueel hun faam nationaal en internationaal ruimschoots bewezen hebben. Pianist​ Tobias 

Borsboom​, celliste ​Pamela Smits​ en saxofonist ​Arno Bornkamp​ hebben alle drie een grote passie voor 

kamermuziek en bewegen zich graag buiten de gebaande paden. 

Door de aparte samenstelling van het trio spelen ze niet alleen het klassieke repertoire, maar flirten ze soms ongegeneerd met andere stijlen zoals de jazz en Latijns-Amerikaanse muziek.  Het bevlogen spel van het Voyager Trio staat voor een hoogstaande muzikale ervaring. Natuurlijk wordt het programma door de musici verbaal ingeleid. 

Zij bundelen hun krachten in een veelzijdig programma. Een speciale plaats daarin wordt ingenomen door ‘La lugubere gondola’ van Fransz Liszt voor cello en piano, een laat werk van deze componist. Hij schreef het oorspronkelijk voor piano solo in 1882 na het voorgevoel te hebben gehad van de dood van Richard Wagner (Liszt’s schoonzoon) en maakte later ook een versie voor cello en piano van dit op de eindeloze melodiën van Wagner geïnspireerde stuk.  Toen Wagner daadwerkelijk in 1883 in Ventië stierf, werd La lugubere gondola (letterlijke betekenis ‘rouwgondel’) uitgevoerd als onderdeel van de rouwplechtigheid en werd zijn lichaam in een gondel door de grachten van Venetië vervoerd.

In de andere werken van het programma van vandaag is het uitgangspunt de vermenging van klassieke- en volksmuziek.  André Jolivet heeft met de Fantaisie-Impromptu het saxofoonrepertoire een juweeltje geschonken, waarin hij in het snelle deeltje op subtiele wijze gebruik maakt van elementen uit de ’swing’-muziek.  ​Guillermo Lago​ (pseudoniem voor Willem van Merwijk) zich laten inspireren door de ‘Milonga’ uit Montevideo en een wilde Afrikaanse dans uit Ethiopië. De Noord-Amerikaanse componist ​William Bolcom ​heeft een grote bijdrage geleverd aan de bloei van de traditionele ragtime; zijn ‘Graceful Ghost Rag’ is zeer geliefd. Vervolgens zakken we af naar het zuidelijke deel van het Amerikaanse continent: ​Marcelo Politano​ is een jonge, zeer talentvolle componist uit Brazilië, die is het afgelopen jaar is afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam.  ‘Danza Del Agua en Las Rocas’ is geïnspireerd op het spel van de bewegingen van het water bij de rotsen van een waterval. Hiermee wil Marcelo het grandioze en feestelijke gevoel uitdrukken van ondergedompeld te zijn in de natuur van zijn geboorteland.

Voor het laatste werk van het programma blijven we in Zuid-Amerika: Astor Piazzolla’s meesterlijke interpretatie van de Vier Jaargetijden, geheel geïnspireerd op de stad, waar hij gedurende vele jaren van zijn leven heeft gewoond: Buenos Aires. 

Guillermo Lago (1960) – Ciudades (2009) voor sopraansax, cello en piano 

  1. Montevideo
  2. Addis Abeba

Marcelo Politano (1989) – ​Danza Del Agua en Las Rocas​ (2018) voor altsaxofoon, cello en piano (wereldpremière*)

Franz Liszt​ (1811 – 1886) – La lugubere gondola, S.135 voor cello en piano 

André Jolivet (1905-1974) – Fantaisie-Impromptu voor altsaxofoon en piano (1953)

William Bolcom (1938) -Graceful Ghost Rag (1970) voor piano solo 

Astor Piazzolla (1929-1992) – Four Seasons of Buenos Aires voor sopraansax, cello en piano

  1. Primavera Porteno (lente) 
  2. Verano Porteno (zomer) 
  3. Otoño Porteño (herfst) 
  4. Invierno Porteño (winter)

    * ​
    Danza Del Agua en Las Rocas werd speciaal gecomponeerd voor en opgedragen aan het Voyager Trio. In opdracht van de Eduard van Beinum Stichting.

Картинки по запросу eduard beinum logo



FESTIVAL: COMPONISTEN SPELEN EIGEN MUZIEK

Muziek uit de eerste hand!

In deze tweedaagse productie gaat het om zo dicht mogelijk bij de bron te zijn en te ervaren hoe flexibel componisten soms omgaan met hun werk. Bij de samenstelling van het programma is gekozen voor componisten die bij het uitvoeren van eigen composities altijd extra dimensies weten toe te voegen.

Componisten Spelen Eigen Muziek sluit naadloos aan op de in het verleden onder de titel Toets des Tijds georganiseerde concerten en activiteiten. Wij vinden dat actuele muziek van componisten uit Nederland – waaronder heel veel wereldberoemde Amsterdammers – hier veel te weinig wordt uitgevoerd. In onze productie krijgen de componisten een podium om als speler hun muziek tot klinken te brengen. Dat geeft de toehoorders een unieke blik op de vele ontwikkelingen in de gecomponeerde muziek uit Nederland.

BESTEL TICKETS

 Zaterdagmiddag 21 april 15.00

Diderik Wagenaar

Quang Ngo Hong

Felipe Noriega

Zaterdagavond 21 april 20.15

Картинки по запросу Trio Bruinsma


Trio Bruinsma
. Baas. Verhage

DUO BAARS – HENNEMAN

Zondagmiddag 22 april 15.00

Картинки по запросу Guus Janssen en Wim Janssen

Картинки по запросу Guus Janssen en Wim JanssenGuus Janssen en Wim Janssen

Картинки по запросу Maud Sauer en Monique CopperMaud Sauer en Monique Copper

Картинки по запросу Igor Iofe and Cinzia NisticoIgor Iofe en Cinzia NisticoКартинки по запросу Igor Iofe and Cinzia Nistico

 

Zondagavond 22 april 20.15

Картинки по запросу Arnold Marinissen- slagwerk en Katharina Gross-celloПохожее изображениеКартинки по запросу Theo Loevendie, Martin van Duynhoven en Arjen Gorter

Картинки по запросу Arjen Gorter

Arnold Marinissen en Katharina Gross

Theo Loevendie, Martin van Duynhoven en Arjen Gorter

Tickets bij bestelling online:
€ 18,50/€ 13,50 met korting (Stadspas/65+/CJP/Studentenpas)
Passepartout 21 April twee concerten of 22 April twee concerten € 30,–/€ 20,– met korting
Passepartout al vier concerten € 50,–/€ 30,– met korting
Aan de kassa bij het concert: € 19,50/€ 14,50

Theo Loevendie is componist/improvisator en legendarisch als sopraansaxofonist en bandleider. Nog maar een paar jaar geleden is hij van instrument geswitcht en nu maakt hij furore als pianist in zijn eigen repertoire. Guus Janssen is als uitvoerder vooral wereldberoemd als improvisator in zijn trio of als solist en als pianist van het ICP en de David Kweksilber Big Band. Niet veel mensen weten echter dat Guus is begonnen als organist en dat hij een schitterend klassiek piano examen (Prix d’Excellence) deed. Hij ziet zichzelf vooral als een ‘echte Brahms pianist’, wat in zijn interpretaties van eigen werken interessant doorklinkt. De in Oezbekistan geboren Igor Iofe laat zich vaak inspireren door het klankidioom van zijn geboorteland. Hij gebruikt daarbij nieuwe speeltechnieken, zoals het op de snaren bespelen van de piano. Het duo van slagwerker/componist Arnold Marinissen en

celliste Katharina Gross verbindt nieuwe speelwijzen met originele compositorische ideeën. In combinatie met elektronica in een multimediale omgeving levert dat unieke en zinsbegoochelende resultaten op. Quang Ngo Hong is van Vietnamese afkomst. Bijna al zijn werk schreef hij voor zichzelf en zijn vrienden. Hij is een meester in het bespelen van het traditionele Vietnamese instrumentarium en beheerst eveneens heel specifieke, zeer virtuoze zangtechnieken uit zijn land. Maud Sauer trad als componist en hoboïst al vaker op met pianiste Monique Copper. Zij vermengen voorgeschreven noten met improvisatie, waarin een uitgebalanceerde opgewektheid de boventoon voert. In Nederland ligt de compositiepraktijk sowieso heel dicht bij de wereld van de improvisatie.

Locatie:

Het event vindt plaats in de 15 meter hoge vide(met prachtige akoestiek) van Rijks- en Gemeentelijk monument Werkgebouw het Veem (Van Diemenstraat 408) aan de Amsterdamse Oude Houthaven met uitzicht op het IJ. Het publiek zit vlakbij de uitvoerende componisten.

Mede mogelijk gemaakt door:




Novikoff-Makowski Sound Project

Vrijdag 23 maart van 20:15 tot 22:15

BESTEL TICKETS

Toets des Tijds, Werkgebouw het Veem, Van Diemenstraat 410-412, Amsterdam

Het Novikoff-Makowski sound project is een nieuw samenwerkingsverband tussen de jonge componist, performer en improvisator Stanislav Makovsky en de multidisciplinaire saxofonist Evgeni Novikov. Beiden zijn afgestudeerd aan het Conservatoire de Paris en in 2017 begonnen zij te experimenteren en improviseren in de ‘live electronics studio’ van het Conservatoire. Na een paar sets improvisaties voor saxofoon en elektronische muziek te hebben opgenomen – gebruikmakende van Ableton live, Max MSP, GRM and IRCAM tools – hebben deze musici een enorm palet van geluid en mogelijkheden ontdekt special voor deze setting: de saxofoon voert de boventoon, maar er is voldoende flexibiliteit waardoor prachtige en originele muziek tot stand komt op de live uitvoeringen.

Het Novikoff-Makowski sound project debuteerde op de Gaudeamus Muziekweek in Utrecht (september 2017) en werd door publiek, critici en professionals buitengewoon goed ontvangen. Het project baseert zich op elementen die eerder zijn opgenomen en die tijdens eerdere optredens zich ontwikkeld hebben en getransformeerd zijn, waardoor de muziek heel andere wegen gaat volgen voor wat betreft akoestiek stijl, geluid en ritme. Als crossover project, wordt gebruik gemaakt van klassieke modern saxofoon techniek, avant-garde, ‘musique saturée’, vrije improvisatie, jazz-rock, elektronische muziek en meer.

 

Tickets: € 18,50/€ 13,50 met korting (Stadspas/65+/CJP/Studentenpas)
bij bestelling online
Aan de kassa bij het concert: € 19,50/€ 14,50


FESTIVAL VAN ELEKTRO-AKOESTISCHE MUZIEK 27-28 Januari

HENRY VEGA, HANS VAN ECK, HANS VAN KOOLWIJK, FELIPE NORIEGA

ANNE VEINBERG, ANAT SPIEGEL EN ROBERT VAN HEUMEN

27 Januari 20:15h

BESTEL TICKETS

Henry Vega en Anat Spiegel zullen “Wormsongs” uitvoeren voor stem en computer

Hans van Koolwijk and Hans van Eck zullen “Sounding Porcelain” uitvoeren voor nieuwe geluidsobjecten en electronics

Hans van Eck presenteert een tape-compositie”Bythos”

28 Januari 15:00h

BESTEL TICKETS

Felipe Noriega en Anne Veinberg presenteren hun programma “CodeKlavier” voor akoestische MIDI-piano en live-electronics.

Robert van Heumen presenteert zijn werken voor live-electronics

SPONSOR WORDEN



CONCERT 12 NOVEMBER 2017

        GUUS JANSSEN – PIANO – & DAVID KWEKSILBER – HOBO,SAX,KLARINET –  &

studenten van conservatorium amsterdam

IMPRO – EN COMPO- MUZIEK IN 1 PROGRAMMA!!!

IDEEEN EN STUKKEN VAN O.A.  GUUS JANSSEN, DAVID KWEKSILBER, MAARTEN VAN ALTENA, DUKE ELLINGTON E.A.

 

WERKGEBOUW HET VEEM, VAN DIEMENSTRAAT 410 AMSTERDAM

BALIE OPEN VANAF 14.30 – TOCKETPRIJZEN:€ 17,50/ CJP,65+. STADSPAS, STUDENTEN: € 13,50

RESERVERENOP DE RESERVERINGSPAGINA OF VIA TEL. 020-6224679



19 juni 2016 reprise ‘Snaren in het Veem’

toetsdestijdsMaudSauerToetsdestijds-martijnPadding

Reprise van het Snarenproject van klankkunstenaar Hans van Koolwijk, pianobouwer Jan van der Sangen en componist Igor Iofe, uitgevoerd door Trioduo: Lara Diamand – sopraan, Klaasje Nieuwhof – (alt)fluit en Georgina Collington – piano met 5 snarenbespelers. Met nieuw werk van Martijn Padding en Maud Sauer.

Aanvang: 15.00 uur. Prijzen kaartjes: € 17,50 / € 12,50 (reducties: 65+, stadspas, student, CJP, onze kortingsbon flyer ToetsDesTijds).

ToetsdestijdsTrioduo



15 MEI 2016: SLOTCONCERT VAN HET COMPOSERS’ FESTIVAL VAN HET CONSERVATORIUM AMSTERDAM

logo

Dit TOETSDESTIJDS concert zal, zoals ieder seizoen bij ons gebruikelijk, geheel in het teken staan van nieuwe composities van afstuderende jonge componisten van CONSERVATORIUM van AMSTERDAM.
NB: Dit concert is het slot van het COMPOSERS’ FESTIVAL.
Informatie over de daaraan voorafgaande performance

“Kersverse” muziek dus -heet van de naald- een boeiend programma vol verrassingen

PROGRAMMA

TIJMEN VAN TOL: The Creative Process (6′ – for violin and piano)
BORIS BEZEMER: Chant (18′ – for three piano’s)
MARCELO CHACUR POLITANO: Open Score 1 (5′ – for 6 musicians)
INTERMISSION
BORIS BEZEMER: Mobile (11′ – for electronics)
SIYING LI: Parcels (5′ – for 3 recorders and piano)
MARCELO CHACUR POLITANO: Wind Spell  (6′ – for piano)
CARMEN CLAIRE: I won’ t go back (5′ – for voice and electronics)

De uitvoering heeft een ‘spatial performance caracter’, waarbij musici en publiek soms aan de wandel gaan….

AFK logo_356 dpiLogo Gavigniès Drukwerk FPK_Logo foto Composers Festival



17 april 2016 JAN BROKKEN

ToetsdestijdsJanBrokkenToetsdestijds-GUSTAVO-CORRALES

JAN BROKKEN, schrijver/verteller – GUSTAVO CORRALES ROMERO, piano een lezing zoals 10 jaar geleden in onze serie over Brokkens destijds pas gepubliceerde boek Waarop 11 Antillianen knielden voor het hart van Chopin, waarin de rijke pianotraditie van Curaçao en de Cariben behandeld wordt. Gustavo Corrales Romero, Cubaanse pianist met een groot repertoire van Caribische pianomuziek, speelt de klassieke en moderne componisten die onder andere in het boek beschreven worden.

aanvang: 15.00. prijzen kaartjes: € 17,50 / € 12,50 (reductie: 65+, stadspas, student, CJP, onze kortingsbon flyer ToetsDesTijds).

 



20 maart 2016 Mark Toxopeus & blazers van het Conservatorium Amsterdam

ToxopeusMARK TOXOPEUS, piano – blazers van het CONSERVATORIUM AMSTERDAM.

Een ” ALL-HINDEMITH” programma: zijn SONATES voor: Trombone & Piano / Fagot & Piano / Hoorn & Piano / Trompet & Piano / Bastuba & Piano en de Kleine Kammermusik opus 24 no. 2 .

aanvang: 15.00. prijzen kaartjes: € 17,50 / € 12,50 (reductie: 65+, stadspas, student, CJP, onze kortingsbon flyer ToetsDesTijds).